Voorbeelden video’s
Video leent zich bijvoorbeeld goed voor het introduceren van een thema. Daarbij kun je gebruikmaken van de autoriteit van de spreker, of juist van de herkenbaarheid. Bekijk de fragmenten van vier expert-video’s opgenomen in een studio en lowbudget-video van een ‘deelnemer’.
Expert-video’s
Deze video’s met inhoudelijke experts zijn opgenomen in studio’s en voorzien van tekst, zodat alle aandacht naar de inhoud gaat. In samenwerking met de experts kaderde ik het onderwerp en schreef ik de scripts.
Opdrachtgever: Milieu Centraal | Opdracht: didactisch ontwerp, tekst, videoscripts en begeleiding video-opnamen voor de online training ‘Mijn stijl iD’ | Fragment: welkom-video | Expert: Sophie Postma, gedragswetenschapper bij Milieu Centraal | Doelgroep: consumenten
Opdrachtgever: Coachfinder.nl | Opdracht: didactisch ontwerp, tekst, videoscripts, begeleiding video-opnamen voor de online training ‘In 7 stappen je eigen coachingspraktijk’ | Fragment uit: inhoudelijke video over hoe je door zichtbaarheid meer klanten trekt | Expert: Divera van der Elst | Doelgroep: coaches die overwegen om een opleiding in methode ACT te volgen
Budget-video
Soms kies ik bewust voor een minder gepolijste vorm. Niet alleen omdat die goedkoper te produceren is. Onderstaande ‘homevideo’ uit een asynchrone training over gezonde gewoonten aanleren, suggereert contact met een mede-deelnemer, wat kan motiveren en een gevoel van herkenning oproepen. Video’s waarin Laura en andere ‘deelnemers’ hun ervaringen deelden, kwamen gedurende de training een paar keer terug.