Online ontwerpen voor persoonlijke ontwikkeling
Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Voorbeelden video’s

Video leent zich bijvoorbeeld goed voor het introduceren van een thema. Daarbij kun je gebruikmaken van de autoriteit van de spreker, of juist van de herkenbaarheid. Bekijk de fragmenten van vier expert-video’s opgenomen in een studio en lowbudget-video van een ‘deelnemer’.

Expert-video’s

Deze video’s met inhoudelijke experts zijn opgenomen in studio’s en voorzien van tekst, zodat alle aandacht naar de inhoud gaat. In samenwerking met de experts kaderde ik het onderwerp en schreef ik de scripts.

Opdrachtgever: Milieu Centraal | Opdracht: didactisch ontwerp, tekst, videoscripts en begeleiding video-opnamen voor de online training ‘Mijn stijl iD’ | Fragment: welkom-video | Expert: Sophie Postma, gedragswetenschapper bij Milieu Centraal | Doelgroep: consumenten

Opdrachtgever: Psychologie Academy | Opdracht: didactisch ontwerp, tekst, videoscripts en begeleiding video-opnamen voor de online training ‘Ontspannen opvoeden’ | Fragment uit: inhoudelijke video over opvoeden | Expert: kinderpsycholoog en opvoedkundige Tischa Neve | Doelgroep: consumenten
Opdrachtgever: Psychologie Academy | Opdracht: didactisch ontwerp, tekst, videoscripts en begeleiding video-opnamen voor de online training ‘Gezond als gewoonte’ |Fragment uit: inhoudelijke video over gewoonten veranderen | Expert: hoogleraar en leefstijlexpert Ingrid Steenhuizen | Doelgroep: consumenten

Opdrachtgever: Coachfinder.nl | Opdracht: didactisch ontwerp, tekst, videoscripts, begeleiding video-opnamen voor de online training ‘In 7 stappen je eigen coachingspraktijk’ | Fragment uit: inhoudelijke video over hoe je door zichtbaarheid meer klanten trekt | Expert: Divera van der Elst | Doelgroep: coaches die overwegen om een opleiding in methode ACT te volgen

Budget-video

Soms kies ik bewust voor een minder gepolijste vorm. Niet alleen omdat die goedkoper te produceren is. Onderstaande ‘homevideo’ uit een asynchrone training over gezonde gewoonten aanleren, suggereert contact met een mede-deelnemer, wat kan motiveren en een gevoel van herkenning oproepen. Video’s waarin Laura en andere ‘deelnemers’ hun ervaringen deelden, kwamen gedurende de training een paar keer terug.

Opdrachtgever: Psychologie Academy | Opdracht: didactisch ontwerp, tekst en videoscripts schrijven, begeleiding video-opnamen, interviewen voor de online training ‘Gezond als gewoonte’| Fragment: deelnemersvideo over gewoonten veranderen | Doelgroep: consumenten